.: اسامی انگشتان و تمرین و انواع ضربات دست چپ و راست در گیتار + عكس :.
.: اسامی انگشتان و تمرین و انواع ضربات دست چپ و راست در گیتار + عكس :.
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

• معرفی انگشتان با نام آنها

• دست راست و نحوه ضربه زدن

مطابق مبانی گیتار کلاسیک چهار انگشت دست راست (در افراد راست دست) هنگام نواختن قطعه مورد استفاده قرار می گیرند که هر یک به اختصار یکی از حروف لاتین را به نام گزیده اند. مطابق شکل زیر نام انگشت شَست و سه انگشت بعدی دست راست به ترتیب p , i , m , a می باشد.

در بیشتر موارد انگشت p در محدوده سه سیم باس فعالیت کرده و سه انگشت دیگر به سیم های تریبل ضربه می زنند. با رعایت فرم نشستن ، قرارگیری دست راست و همچنین انگشتان ، بعنوان مثال حفظ قوس انگشت p و یا جاگیری درست انگشتان ، می توان به نحوه درست ضربه زدن سیم ها پرداخت :

•ضربات آپیاندو و تیراندو

1- ضربه تکیه یا آپیاندو (Apoyando or Rest Stroke) : در دسنرس ترین نوع ضربه که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در نواختن آپیاندو توسط انگشت i ، m و a جهت ضربه موازی با صفحه گیتار و عمود بر سیم بالاتر خواهد بود به طوری که در پایان ضربه ، انگشت بر روی سیم فوقانی تکیه می کند ، در حالیکه در ضربات آپیاندو انگشت p ، این تکیه رو به پایین و بر روی سیم پایینی می باشد.

2- ضربه آزاد یا تیراندو (Tirando or Free Stroke) : در اجرای این ضربات ، فشار سر انگشت بیشتر شده و جهت ضربه به سمت داخل کف دست و خارج بدنه گیتار می باشد و در پایان هیچ تکیه ای را شاهد نیستیم. بیشترین حرکت انگشت در بند اول آن صورت می گیرد.

در مقایسه صدای ناشی از دو نحوه ضربه زدن یاد شده می توان تاکید دلنشین تری را در ضربات آپیاندو بیان نمود ، در صورتیکه این تاکید با قدرت بخشیدن به ضربات تیراندو ، صدای سخت و خشن تری را بیان تواند نمود.
برای تمرین 1. علاوه بر تمرین ضربات انگشت p ، می توانید جهت فعال نمودن سایر انگشتان ، از ترتیب های دو انگشتی زیر استفاده نمایید :

( i , m ) - ( m , i ) - ( i , a ) - ( a , i ) - ( m , a ) - ( a , m )

سوالی بود در نظرات بپرسید . سایت گیتاریست برای شما آرزوی موفقیت می كند هنرجوی عزیز همیشه و در تمامی تمرینات خود به تمرکز و رعایت سرعت مناسب توجه کنید و در تمریناتی که به تازگی آغاز نموده اید سرعت پایین و دقت بیشتری لحاظ نمایید. شفافیت صدا و فاصله زمانی مساوی بین ضربه ها از اهداف مهم این تمرین است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: